Kan en skog være et deltakende monument? Dancing Forest er en sonisk opplevelse. Den er sammensatt av et lydstykke som fungerer som et partitur.
Hvordan legemliggjør vi skogen, og hvordan legemliggjør skogen oss?
La meg ta deg med til skogen med en øvelse for å åpne sansene våre gjennom radikal lytting. Denne øvelsen lar oss utforske lytting ved å aktivere vårt eget legemliggjorte lydarkiv. Legemliggjorte lydarkiver er sammendraget av alle våre møter med lyd gjennom hele livet. La oss forestille oss at våre legemliggjorte lydarkiver (er lydsporene til livene våre) og at de skaper en fortelling om alle våre opplevelser.
Lytte er en metode i kunstnerisk praksis og forskning i det offentlige som har potensial til å være en felles opplevelse så vel som en individuell. Hvordan former skogens betingede miljø våre imaginære opplevelser av skogen som et minnessted?
I Dancing Forest (2. utgave), ber Røstad lytteren huske sine egne legemliggjorte opplevelser av skog. Lydstykket vil engasjere seg i skogen som et levende monument over fremtidens fortid og nåtid. Kuratert av Julie Lillelien Porter i forhold til utstillingene Great Patriotic av Zink Zine, Sergej Prokofjev og Evgeny Granilshchikov, Parallel Dimensions av Zhanna Gladko og I Will av Siri Hermansen på Kunsthall 3,14.