Between the translucent and the blue er en installasjon som fokuserer på nærhet mellom motiv og rom, som stammer fra en audio-arkitektonisk opplevelse av 3D romlig lyd og ambisoniske opptak.
There is this place where time stops, holds up. Walking across the fading streets, in this year of dispersed rerouted empty archives, it seems like we've all given up too easily.
Vampire youth light up corners, lingering at the edge of concrete benches and unbreakable glass windows, escaping small block of flats. Gyms shut down while in the background, widening lights of corporate shopping malls flicker in reflection all night and all day.
Under the cover of dawn, the intersecting multitude is not a meeting place but a disjointed lot – Also the rhizome of the unsaid and of dusk lines, all counterpoints to the well-lit center halls. Broken neon lights hanging loose, underscore blinking to the restlessness of life itself.
In a fog, in downpour, or a muted morning. Still, time looking for a single point of failure.
A gust blows past city tunnels under outskirt borders, queues split sideways, where resistance always fills the breeze breathing with the impossible.
Here is where I felt something different. Something unwritten as the sound of the hidden city made barely visible. Surfaces that stretch out in un-gridded noise, a dispersion of waves, particles, and broken curves.
Lydverket er basert på ikke-lineære fortellinger og kroppsbevegelser rundt urbane infrastrukturer. Barberas kunstneriske praksis fokuserer på soniske skulpturer oppfattet som en integrert del av installasjoner som reaksjoner på spesifikke samtidige romlige sammenhenger. Ved å utforske følsomhet i urbane rom under endringer og press, utvikler de fleste av hennes arbeider seg til abstrakte soniske teksturer av lagdelte former.